Анкета за измерване удовлетвореността на потребителите на административни услуги, предлагани от Областна администрация-Плевен

Анкетна карта за приоритети, цели и мерки при разработване на ПУРН

Анкета

Министър Николина Ангелкова: Плевен има сериозен потенциал да се превърне в туристически център

Дата на публикуване: 21.07.2015 17:40

В зала Плевен на областна администрация се състоя дискусия, посветена на Бранд България. Събитието уважиха представители на бранша, културни и образователни институции, както и представители от медицинските среди.Форумът бе открит от Областния управител на Плевен Ралица Добрева, която благодари на министъра на туризма Николина Ангелкова за включването на Плевен в Бранд България.

Госпожа Добрева запозна присъстващите с текста на поздравителния адрес от Председателя на 43 НС Цецка Цачева. В него се казва, че политиката за привличане на туристи към Плевен и региона трябва да бъде общ приоритет на институциите, местната власт и представителите на бизнеса. В текста Госпожа Цачева изразява своята категорична убеденост, че Плевен разполага с необходимия потенциал и възможности за успешно развитие на различните форми на туризъм – културно – исторически, винен, здравен. Усилията, които ще бъдат вложени в този сектор, ще бъдат в интерес както на плевенчани, така и на българската икономика, защото успехът на туристическия бранш ще гарантира още едно важно нещо в интерес на хората, а именно – нови работни места, се казва още в поздравителния адрес от Председателя на 43 НС.

Министърът на туризма Николина Ангелкова посочи, че причините да бъде за избора на  Плевен като втората община, в която се провежда дискусията Бранд България, са мотивирани не само от потенциала на региона, но и от активната позиция на местната власт за това Плевен да се превърне в притегателен туристически център.

„Потенциалът е огромен с всички културно-исторически паметници, с възможностите за фокусиране върху здравния туризъм, с възможностите за привличане на  всички туристи, които преминават през страната. В Плевен, защото тук има какво да се види.”, каза министър Ангелкова. „Бранд България сме всички ние, които пътуваме, които предаваме нашите послания навън и не само. Именно затова е много важно днес държавата, местната власт и всички вие да направим нужното  страната ни да бъде място, което си заслужава да бъде посетено”, допълни още тя.

Министърът на туризма  обяви, че в четвъртък ще се състои Национален съвет по туризъм, на който за първи път ще се приеме националната програма за реклама за 2016 година. „Силно вярвам, че за да можем да бъдем достатъчно конкурентоспособни, трябва много от рано да започнем да рекламираме още от сега трябва да работим за лято 2016 година, а работата по зимния сезон вече започна.”, каза министър Ангелкова. Тя изтъкна, че за да бъде България целогодишна туристическа дестинация, не трябва да се концентрираме само върху масовите продукти, каквито са зимния и летния туризъм, а да се постави акцент и върху култура и история. Тя допълни, че не случайно Плевен е включен в маршрута „Богатствата на Северозапада”, част от Националните културно – исторически маршрути. Министър Ангелкова подчерта, че България се нарежда на трето място по брой на артефакти, като не пропусна да отбележи, че има доста непроучени   места.
На форум Бранд България бяха представени акцентите, от които министерството се ръководи в работата си да превърне България в предпочитана туристическа дестинация. Сред нестандартните подходи е ангажирането на известни чужденци, които да рекламират България. Пример за това е боливудска филмова звезда, която ще ни рекламира в Индия.

В рамките на дискусията кметът на Плевен направи кратка презентация на акцентите в Стратегията на Общината за развитие на туризма 2014-2020 година. Заедно с министър Ангелкова той е имал възможност да обсъди и конкретни идеи, сред които необходимостта от привличане големи инвеститори, които да изградят здравни центрове или хотелски комплекси, в зависимост от нуждите. В тази връзка Министерството на туризма подготвя специални карта, в която всяка една община дава ключови, големи проекти. За тях министерството на туризма ще съдейства с търсенето на такива инвеститори успоредно с усилията на съответната община.

Срещата предизвика градивна дискусия. Чуха се конкретни предложения, касаещи хотелския бизнес и обезпечаването на туристите в това направление, възможностите за превръщане на Плевен в център за конгресен туризъм и др.

Търсене

Национална програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради

Желаем да знаем